Program

Preliminarni program Winterfesta 2014.

Četvrtak, 27. mart

 

Ø  12:00 – 14:00         prijavljivanje učesnika

Ø  14:00 – 14:30         otvaranje i koktel dobrodošlice

Ø  14:30 – 16:00         Brendiranje vinske regije, sala 1

Ø  16:30 -17:00           pauza

Ø  17:30 – 18.30         Internet i društvene mreže –marketing u službi vinara, sala 1

Ø  19:00 – 23:30      Salon vina - Winterfest premium wine selection, sala 3

 

Petak, 28. mart:

Ø  10:00 – 11:30         Vinski turizam iz ugla radnika u turizmu

Ø  11:30 -12:00           pauza

Ø  12:00 -14:00           Patriote od čokota, sala 1

Ø  14:00 -16:00           pauza

Ø  16:00 – 18:00         Nacionalna kuhinja kao turistički brend, sala 1

Ø  16:30 – 19:00      Intefestova škola vina,  sala 2

Ø  19:00 – 23:30      Salon vina - Winterfest premium wine selection, sala 3

 

Subota, 29. mart:

 

Ø  10:00 – 12:00         Razvoj vinskog turizma Srbije, sala 1

Ø  13:00 -16:00           Sportska takmičenja

Ø  16:30 – 19:00       Intefestova škola vina,  sala 2

Ø  19:00 – 23:30      Salon vina - Winterfest premium wine selection, sala 3

 

Teme Winterfesta 2014 :

Ø  Brendiranje vinske regije

Brendiranje vinskih regija je neizostavna potreba za kreiranje prepoznatljivosti i objedinjavanja vinskih i turističkih potencijala regiona koji žele da budu upisani na evropsku i globalnu vinsku kartu bilo da govorimo o mikroregionima ili makroregionima.

Na panelu ćemo konkretnim primerima učesnika koji stižu iz različitih država i veoma različito profilisanih regija odgovoriti na neka od krucijalnih pitanja. Prvo je šta je to – po njihovoj definiciji i iskustvu - vinska regija. Zatim, može li se regija najbolje identifikovati, a onda i brendirati autohtonim (ili udomaćenim sortama), odnosno mogu li tako osmišljene vinske regije poništiti hendikep malih ili nedovoljnih kapaciteta potrebnih za svetsku distribuciju. (Primer Hrvatske i Austrije) .

Drugo pitanje je odnos lokalne (regionalne) gastronomije, vina i turizma te njihovo povezivanje u celovit turistički proizvod ili program koji će pospešiti brendiranje/prepoznavanje vinske regije. Treba posebno obraditi temu vinskih puteva koje ne samo da svojom sveobuhvatnom promocijom doprinose brendiranju cele vinske regije već i pospešuju prodaju na kućnom pragu.

U okviru panela treba razjasniti dilemu – uz sučeljavanje različitih mišljenja i iskustava - da li u brendiranju ići samo na istorijske, odnosno prirodne regije ili se usmeriti i ka „makroregijama“ bilo da su one unutar državnih ili širih teritorijalnih granica Srednje Evrope, Balkana ili Mediterana.

Voditelj diskusije: Zlatko Gall, novinar i gastro pisac Hrvatska

Panelisti:

1. Boža Aleksandrović, vinar i predsednik udruženja Šumadija vino Srbija

2. Aleks Simčić, vinar Slovenija

3. Ivica Matošević, vinar i predsednik udruženja vinara Vinistra

4. Jasmina Beljan Iskrin, direktorka Turističke organizacije Sremskih Karlovaca Srbija

5. Darko Jakšić, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Srbije

 

Ø  Internet i društvene mreže –marketing u službi vinara

Kroz ovaj panel diskutovaćemo o prednostima internet oglašavanja u odnosu na konvencionalne oblike oglašavanja. Informatička era je najbrži rastući fenomen koje društvo poznaje, tako da je praćenje novih trendova jedan od ključnih faktora uspešne online marketinške kampanje. Govorićemo o tehnikama pridobijanja "pratilaca" na društvenim medijima, kreiranju kampanja koje se mogu pokrenuti za svega nekoliko sati a čiji rezultati mogu biti vidljivo gotovo trenutno. Razgovaraćemo o tome kako na pravi način iskoristiti resurse i alate koji su nadohvat ruke za ostvarivanje uspešnog online biznisa, kako razmišljati globalno, kako kreirati oglasne poruke (i kampanje) i koristiti napredno (plaćeno) oglašavanje, kako se boriti sa konkurencijom na online tržištu. Ukazaćemo i na razlike između Facebook-a i Twittera (140 miliona aktivnih korisnika i 340 miliona tvitova dnevno) a koji je u vrtoglavom porustu i na nivou regiona.

Voditelj: Marko Dobranić, Srbija web master

Panelisti:

 

1. Vladan Stanojlović , urednik sajta vinosrbija.com Srbija

2. Dušan Jelić, urednik više profila na društvenim mrežama Facebook i Twitter Srbija

3. Nenad Andrić, urednik  sajta www.Vinovnik.rs Srbija

4. Lada Radin, osnivačica i urednica sajta www.tasteofcroatia.org  Hrvatska

 

 

Ø  Patriote od čokota

Voditelj diskusije: Dragan Stanković, gl. I odg.urednik magazina Wine & fine Srbija

Panelisti:

1. Miloš Pavlović, uvoznik i distributer „Sun trade“ Srbija

2. Sava Jojić, vinar Srbija

3. Mate Violić, vinar Hrvatska

4. Gradimir Vukašinović, uvoznik i distributer „MV Sistem“ Srbija

5. Željko Tintor, uvoznik i ditributer „Vinomond“ Srbija

 

Ø  Vinski turizam iz ugla radnika u turizmu

Kroz ovaj panel ćemo predstaviti projekat razvoja vinske regije Fruške gore i Osječko baranjske županije finansiran od strane EU i ukazati na to kako se planski razvija vinski turizam u Srbiji a kako u regionu. Čućemo najnovije podatke o kretanju "vinskih" turista i o tome kako  se neke evropske vinske regije bore za svoje turiste i potrošače na svetskom turističkom tržištu. Pričaćemo i o povezanosti vinarija sa ostalim pružaocima usluga na mikroregionu i kako jedni drugima mogu doprineti u razvoju i obezbeđenju klijenata. Jedno od ključnih pitanja je i kako pružiti izvanrednu uslugu u vinskom turizmu i kakva su očekivanja sve zahtevnijih turista. Ukazaćemo i na neka od najčešćiih propusta u prihvatu turista i objasniti značaj i ulogu "story telling-a" - tj. pričanja priče kojom se predstavlja vinarija, vino, domaćini. Za kraj ćemo razgovarati o tome mogu li vinske ture biti i regionalni turistički proizvod i da li je preduslov za dobar plasman ovakvih tura vinski brend makroregije tj. da li je neophodno kreirati brend makroregije Balkana (ili ex YU).

 

Voditelj diskusije: Biljana Marčeta, direktorka turističke agencije Magelan Srbija

Panelisti:

1. Zlatko Živanić, Vinarija Zvonko Bogdan Srbija

2. Jasmina Beljan Iskrin, direktorka turističke organizacije Sremskih Karlovaca Srbija

3. Ivica Miličević, direktor turističke zajednice grada Iloka Hrvatska

4. Damir Zrno, sommelier Hrvatska

 

Ø  Nacionalna kuhinja kao turistički brend

Voditelj: Aleksandar Samardžija, Salaš 137 Srbija

Panelisti:

1. Dragan Unić, kuvar Švedska

2. Tom Gretić, kuvar Hrvatska

3. Mire Kovačević, vinar Srbija

4. Zlatko Gall, novinar i gastro pisac Hrvatska

5. Aleksandar Vučkovski, enogastronomski novinar Makedonija

 

 

 

Ø  Razvoj vinskog turizma Srbije.

 

Cilj nam je da se kroz ovu panel diskusiju definišu ključni igrači u razvoju i promociji vinskog turizma Srbije (državni organi, udruženja, agencije, lokalna samouprava ) i predstave planovi daljeg razvoja i promocije vinskog turizma Srbije. Posle prezentacije primera iz okruženja očekujemo i konkretne predloge za definisanje akcionog plana razvoja vinskog turizma Srbije a čiju bi realizaciju analizirali na sledećem skupu ovog tipa.

Molim sve prisutne da aktivno učestvuju u ovom panelu kako bi ovu bitnu granu turizma usmerili u pravcu porasta broja posetilaca, a Srbiju predstavili kao prepoznatljivu vinsku destinaciju.

 

Voditelj: Miloš Kalapiš, Srbija, trener vinskog turizma, Edukativni centar - Akademija vinskog turizma

Panelisti:

1.  Državni sekretar za turizam Srbija

2. Darko Jakšić, Ministarstvo poljoprivrede Srbije

3. Gordana Plamenac, Turistička organizacija Srbije

4. Ivana Simjanovska, autor vinskog vodiča makedonija

5. Paul Caputo, analitičar vinskog turizma Italija